Neparduodate, nes… pardavimų procesas numirė

Arba kaip parduot neparduodant?

Nusibodo girdėti pardavimų specialistų ir ekspertų kartojamą frazę, kad nereikia pardavinėti, nes tai nebeveikia. Jeigu pradėdavau gilintis ką jie tuo nori pasakyti, tai galiausiai suprasdavau, kad be influencerių, produktų ekspertų, SEO specialistų ir solidoko biudžeto į reklamas, nepajudėsi. Tai ką daryti smulkiam verslui ar smulkių paslaugų teikėjams po „pardavimo laidotuvių“, KAIP PARDUOTI NE PARDUODANT?

Pirma bandau išsiaiškinti kodėl taip nutiko. Aišku rinka ir dabar visko daug, konkurencija didelė ir žmonės renkasi. Nieko naujo, bet juk vistiek jie perka ir parduoti reikia?  Dideli gamintojai ir pardavėjai laimi kovą, nes skiria daug reklamai, sukuria poreikį ir žmonės perka. Sutinku, bet juk tada mažas verslas jau senai būtų bankrutavęs.

Po skambučių pardavimų ekspertams ir konsultantams taip ir likau be aiškaus atsakymo, tai kodėl nereikia pardavinėti, bet vistiek parduodame ir kodėl vis dar populiarūs pardavimo mokymai.

Geriausią ir svarų atsakymą radau garsaus pardavimų eksperto knygoje, kurioje sakoma, kad pardavimų procesas buvo sukurtas daugiau negu prieš 100 metų. Žiūrint atgal, tai buvo laikas kada žmonės pažinojo savo kaimynus, kada kaimynai tave žinojo ne pagal automobilį, kurį vairuoji, bet pagal turimą ūkį ar žirgą. Prieš pirkdami žmonės klausdavo patarimų kaimyno, seniūno ar miestelio autoritetų, šiuo metu kaimynų mes nepažįstame. Statistiškai, moterys įgavo didelę galią pirkime, o seniau jos augindavo vaikus ir neturėjo tokios didelės galios. Taigi keičiasi iš esmės pasaulio tvarka.

Šiai dienai prieš pirkdami žmonės pirmiausia ieško atsiliepimų ir prekės apžvalgos internete. Didžioji dauguma pirkėjų praleidžia daug laiko internete prieš nuspręsdami apie pirkimą.

Ką tai reiškia? Internetas turi tapti pardavėju, patarėju, apžvalgininku. Šiandien pasitikrinkite kokie atsiliepimai apie jūsų produktą ar paslaugą internete, ar jie yra, kiek jų. Ne tik patys apie save kalbėkite, bet kurkite sistemą, kad atsiliepimus paliktų klientai, partneriai. Tai pardavimo dalis, kuris nenumirė, tik keičiasi.

Esate smulkus verslas, kirpėja, kūrėja ar kepėja, atsiliepimai sukuria pasitikėjimą ir ryšį su klientu. Prašykite nusifotografuoti su jūsų šukuose ar drabužiu. Nenori fotografuotis, parašykite po kurio laiko ar patiko mano suknelė ar padaryta šukuosena, jeigu galite parašykite https:// ……. čia jūsų atsiliepimą, kuris man labai svarbus. 

Pastebėjau, kad el. tinklapius ir el.parduotuves administruojantys žmonės, dažnai nežino interneto svetainės veikimo principų, todėl tekstai nepritaikyti SEO ar tiesiog skaitymui. Nustokite galvoti, kad svetainę administruoti gali tas kas moka rašyti. Svarbu, kad žmogus turėtų tame kvalifikaciją ir žinias. SEO ne raketų mokslas ir galite skirti lėšų, o darbuotojas laiko, kad bent elementarias žinias įgautų. Investicija atsipirks, nes būsit labiau randami ir matomi.

Vis dar pardavinėjame prekes ir paslaugas. Pardavinėti reikia ir manau, kad pardavimas nedingo ir nenumirė, tiesiog dabar 75% sudaro marketingas ir perka žmonės ne daiktus ar paslaugas, o problemų sprendimus, statusą. Perka ne to ko reikia, o to ko nori, todėl svarbu, kad parduotumėte vertę. Nesukursite vertės – neparduosite, kad ir kokį unikalų produktą ar paslaugą turėsite.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

NEMOKAMOS!
7 el.marketingo
taisyklės į pašto dėžutę?